جت کار

همرسان کسب و کارهای ساختمانی

محمد علی مالکی 09122703740

ارسال شده در 02 فروردین 1399 ساعت 13:24 HOTEL MOGHOFE

✅ در برخی از سازه ها در صورت عدم ظرفیت باربری مناسب خاک زیر پی و ویا بالا بودن سطح اب های زیرزمینی ، جهت جلوگیری از نشست های نا متقارن و جوابگیری تنش مجاز خاک در اثر بارهای جانبی وثقلی ، باتوجه به شرایط پروژه اقدام به طراحی شمع،میلکروپایل ویا تقویت خاک بستر و..... جهت انتقال نیرو ها ، از سازه بالایی به سطح بستر مناسب زمین میکنیم .
هم چنین وجود المان های انتقال دهنده مستقیم بار جانبی نظیر ستون های مهاربندها و یا دیوار های برشی به همراه باندری ها در محیط سازه، خطر بلند شدگی پی و ایجاد تنش های فشاری ویا کششی غیر یک نواخت موضعی ، در این نواحی را دوچندان خواهد کرد . این شرایط در پلان های نامنظم چون تمرکز تنش و نشست به صورت نامتوازن تر صورت میگیرد دوچندان خواهد شد .
✅✅ در این پروژه برای کنترل تنش مجاز پی و ایحاد نشست متوازن ، شمع هایی درنظر گرفته شده است .
طراحی این شمع ها به عوامل زیادی بستگی دارد که میتوان از مهم ترین آن ها به موارد زیر اشاره کرد : 🔖میزان تغییر مکان شمع باتوجه به شرایط و نوع خاک .(درنظر گیری پوش نیروی محوری و لنگر خمشی حاصل از جابه جایی شمع)
🔖میزان و نوع لایه های خاکی و وجود ویا عدم وجود لایه سخت ویا سنگ بستر در زیر سازه که با توجه به این شرایط روند طراحی مشخص میگردد.
👈 یعنی در صورتی که سنگ بستر ویا لایه خاکی سخت در نواحی زیرین وجود داشته باشد میتوان طراحی شمع را به ظرفیت باربری نوک و در صورت وجود خاک های رسی ، طراحی شمع را بر اساس اصطکاک جداره پیش برد .
هم چنین میزان تغییر لایه های خاک هم از اهمیت بسیاری بر خوردار هست که بر اساس این تغییر لایه ها نواحی مستعد تغییر شکلی را میتوان در پیکره شمع ، تعیین نمود . .
🔖در نظر گیری و کنترل ضریب لاغری در طراحی شمع های عمیق نیز حائز اهمیت میباشد .

تعداد مشاهده: 43
محمد علی مالکی 09122703740