جت کار

همرسان کسب و کارهای ساختمانی

محمد علی مالکی 09122703740

ارسال شده در 02 فروردین 1399 ساعت 12:29 طراح سازه ساختمان

🏫 مجتمع مسکونی مرزداران 🏫
📌سیستم باربر جانبی : قاب خمشی بتن متوسط - دیوار برشی بتنی
متوسط .
📌تعداد طبقات : 12
📌نوع سیستم باربر ثقلی : وافل مهانیت
. 🔖 چالش های طراحی🔖
🖋طراحی سازه مولتی (توضیح در کپشن)
🖋طراحی المان های دیافراگمی نظیر : کلکتور ها، کورد ها و آرماتور های برشی و سایر المان ها جهت تضمین عملکرد دیوار های مجاور بازشو .
🖊طراحی دهانه بلند تا ۱۳ متر .
.
"طراحی شده در شرکت وافل مهانیت" .
. 📚📚 سازه های مولتی (دوگانه و یا چند گانه) تشکیل شده از دو یا چند سازه مستقل که از طریق یک فونداسیون ویا محل های اشتراکی، که در تراز های مختلف سازه به هم متصل هستند .
. 👈در این نوع سازه ها فرض سقف های صلب اشتراکی ، فرض بی پایه ای میباشد و میبایست محل های اشتراکی با حساسیت های بیشتری مورد بررسی قرار گیرند.
. 👈محل اشتراکی نظیر فونداسیون ، تراز های اشتراکی دو سازه که ممکن است در طبقات اولیه باشند و یا طبقات میانی ویا سازه ای مجزا که در بالای دو برج قرار می گیرد تحت اندر کنش دوسازه طراحی شده و میبایست حساسیت بیشتری در طراحی این المان ها، در نظر گرفت .
🖊🖊هر یک از سازه های مولتی بسته به نوع محل های اشتراکی ،نوع منظمی دو پیکره اشتراک شده و کاربری محل اشتراک ، دارای روند طراحی متفاوتی میباشند .
. 👈این نواحی ( محل های پیوستگی دو سازه ) در صورتی که در ارتفاع قرار داشته باشند و در صورت طراحی صلب، (مقاومتی) در سیکل های زلزله باجذب انرژی بالا به پیکره اصلی صدمه ایجاد کرده و محل شروع خرابی های پیشرونده خواهند شد. .
. 🖋🖋حال اگر محل های اشتراکی سازه با فلسفه شکل پذیری طراحی شوند ، علاوه بر این که از جابه جایی فزاینده سازه کلی جلوگیری به عمل می آورند ، موجب خرابی پیشرونده در سازه نشده و درجهت پایداری بهتر سازه نقش ایفا خواهند کرد

تعداد مشاهده: 74
محمد علی مالکی 09122703740