جت کار

همرسان کسب و کارهای ساختمانی

دکوراسیون داخلی

ارسال شده در 02 اسفند 1399 ساعت 18:05 آتلیه معماری مسعودیان

طراحی دکوراسیون داخلی به هنر و دانش ساخت فضای داخلی دلپذیرتر و کاربردی تر برای ساکنان آن اشاره دارد. طراحی دکوراسیون داخلی به عنوان یک هنر ترکیبی دیده می شود زیرا به طراحان نیاز دارد تا عناصر مختلفی را در کنار هم قرار دهند تا یک نمای شیک را شکل دهند. آنها هر بخشی از نمای اتاق را از جنس کفپوش گرفته تا قفسه های کتاب کنترل می کنند.

خدمات مرتبط :
کابینت آشپزخانه
آیا اتاق یا دفتر کار شما فاقد کارکرد است؟ آیا دکور آن خسته کننده و قدیمی به نظر می رسد؟ شاید فضای زندگی یا کار شما خالی باشد و برای ایجاد حس زندگی در آن نیاز به طراحی کامل دارد؟ همه اینها دلایلی برای استخدام طراح دکوراسیون داخلی هستند. تزئینات ممکن است برای بعضی ها کار ساده ای به نظر برسد، اما مستلزم توجه کافی به جزئیات و دانش سبک های طراحی است.

طراحی دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی، هنر تزیین یک خانه مسکونی یا تجاری با توجه به ترجیحات فرد و سبک شخصی کارفرما است. این شامل انتخاب طرح های رنگی، متریال کفپوش، مبلمان، آثار هنری و لوازم جانبی است که فضا را با یک بودجه مناسب به یک طراحی زیبا و دلپذیر تبدیل می کند.

طراحی دکوراسیون در برابر طراحی داخلی
اگرچه مردم اغلب فکر می کنند دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی یکسان هستند، اما اینگونه نیست. دکوراتورهای داخلی بهترین رنگ را برای دیوار شما انتخاب می کنند، در حالی که طراحان داخلی آن را خراب می کنند تا ساختار اتاق را تغییر دهند. دکوراتورهای داخلی با اضافه کردن وسایل جانبی مانند پارچه و فرش، به زیبایی اتاق می پردازند. طراحان داخلی بهترین استفاده را از فضای موجود خواهند داشت.

خدمات مرتبط :

معماری داخلی
سبک های طراحی دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی دارای سبک های طراحی متفاوتی است که دارای شیوه های متغیری در طراحی هستند. در طی سال های مختلف، سبک های بیشماری در طراحی وجود داشته است، اما در ادامه به محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی می پردازیم.

سبک ساحلی
سبک ساحلی دارای استایل مناسب برای کسانی است که می خواهند ساحل و اقیانوس را وارد زندگی روزمره خود کنند. این موضوع شامل رنگ های سفید، آبی، سبز و نارنجی است. لوازم جانبی سبک ساحلی شامل قاب های صخره های اقیانوسی، پوسته های دریایی و عناصر چوب و مبلمان است که برای ایجاد فضایی آرامش بخش استفاده می شود.

دکوراسیون منزل سبک مدرن
سبک مدرن در دکوراسیون داخلی یک سبک براق است که سادگی را برجسته می کند. دکوراتورها از طرح های اصلی رنگ های سفید، خاکستری و سیاه استفاده می کنند. طرح ها، ساده و بدون پیچیدگی هستند. خطوط مستقیم و جسورانه در این سبک ترجیح داده می شوند. از عناصر و مواد طبیعی و لوازم جانبی مانند قاب های چوبی، تزئینات فلزی و مبلمان در این سبک استفاده می شود.

سبک معاصر
سبک معاصر نوعی ملایم تر از طراحی مدرن است که اغلب با سبک مدرن اشتباه گرفته می شود، دلیل آن این است که دارای ظاهری ساده با خطوط مستقیم است. این سبک حضور رنگ های جسورانه، نرم و خنثی را امکان پذیر می کند. سبک معاصر با طراحی مدرن متفاوت است زیرا سبک آن همیشه در حال تغییر است و تمرکز آن بر روی طرح ها و روندهای امروزی است. آنچه امروزه طراحی معاصر را تعریف می کند ممکن است در آینده آن را تعریف نکند.

خدمات مرتبط:
معماری سبک ایرانی

سبک پر زرق و برق مدرن
سبک پر زرق و برق مدرن با ظرافت با طراحی مدرن ادغام شده است. صندلی های تافت دار و عثمانی، این فضاها را با پارچه های لوکس مانند مخمل تزئین می کنند. مبلمان فلزی و قطعات جانبی آن معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد و با طرح های رنگی روشن یا خنثی جفت می شود. عناصری مانند گل رز سفید در یک گلدان کلاسیک حضور دارند. سایر ویژگی های آن مانند لوسترها، آینه های بزرگ، اشیاء نگین دار و عناصر پیچیده تزئینی در این سبک حضور دارند.

طراحی و ساخت یک نمای ساختمان با کلاس جهانی

سبک کانتری یا محلی
سبک کانتری، مواد طبیعی و عناصر روستایی را برای ایجاد محیط زندگی محلی در فضای باز برجسته می کند. قرمز رنگ غالب موجود در این سبک است. سبدهای حصیری، پالت و قطعات چینی سفید از لوازم جانبی محبوب سبک کانتری است.

خدمات مرتبط:
بازسازی منزل در تهران
سبک کانتری

سبک التقاطی

اگر کارفرما از سبک مورد نظر خود مطمئن نیست، اما به سبک های مختلف علاقه دارد می تواند از سبک التقاطی استفاده کند. قوانین سبک التقاطی در دکوراسیون داخلی تعریف شده نیست. در این سبک از همه عناصر، رنگ ها، بافت ها و مواد برای ایجاد فضای مشخص استفاده می شود.

سبک التقاطی

سبک بوهمی

یک کلمه برای توصیف این سبک وجود دارد: جسورانه! سبک بوهمی روشن و رنگی است. از رنگ های اصلی قرمز، زرد و آبی با تم های صورتی، بنفش عمیق و نارنجی استفاده می شود. قطعات مبلمان چوبی که با مواد مخمل پوشانده شده اند و از تزیینات راه راه، هندسی و گلدار توری استفاده شده است. سبک بوهمی برای افرادی مناسب است که دوست دارند از سفر و فرهنگ آن الهام بگیرند.

محبوب ترین سبک های طراحی داخلی

سبک وینتیج

سبک وینتیج را می توان با اصطلاح شبی شیک یا سبک رومانتیک (Shabby Chic) جایگزین کرد. رنگ های اصلی آن خنثی است: قهوه ای، سفید و خاکستری. سبک وینتیج سبکی مدرن با ظاهری با الهام از سبک وینتیج، مانند مبلمان خرد شده، آجر در معرض دید، صندلی های زنگ زده و چوب های پیر می باشد. این سبک طرح های گذشته را با عناصر موجود ترکیب می کند تا ظاهری جدید و تازه به وجود آورد.

سبک وینتیج

سبک آسیایی
سبک طراحی دکوراسیون آسیایی از عناصر طبیعت برای ایجاد احساس آرامش در فضا استفاده می کند. رنگ های سفید، سبز، آبی و نچرال طرح های اصلی رنگی در این سبک هستند. نور طبیعی با پوشش های پنجره ای محدود مورد نظر است تا بیشترین میزان نور خورشید را در یک اتاق قرار دهد. از پارچه ها و چاپ های الهام گرفته شده آسیایی برای پوشش صندلی ها، بالش ها و سایر پوشش های عناصر این سبک استفاده می شود. برای افزودن احساس طبیعی در محیط، گیاهان کوچک در سراسر فضا پخش می شوند.

دکوراسیون سبک آسیایی
هیچ نوع سبک دکوراسیون صحیح یا غلطی وجود ندارد، اما طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در یک فضا می تواند موجب ایجاد زیبایی و احساس آرامش در محیط زندگی شما شود. با طراحی دکوراسیون داخلی توسط گروه مهندسین رینولب، با کمترین هزینه، زیبایی و آرامش را وارد فضای زندگی خود کنید.

دکوراسیون سبک مدرن
با تشکر از ایجاد این مدل ، به گروهی از طراحان اروپایی تعلق دارد که در مدرسه Bauhaus شروع به کار کردند. این احساس سادگی و آرامش را ترویج می کند و به جای اینکه به نظر برسد ، بر عملکرد متمرکز است.

خدمات مرتبط:
دکوراسیون داخلی
مبلمان از این سبک با اشکال مهندسی قوی مانند: مربع و مستطیل با چند منحنی ، دایره و شکل های بیضی شکل مشخص می شوند.این مبلمان شامل فلزات براق مانند: فلز کروم ، استیل ضد زنگ است که در پاهای صندلی ها و لامپ ها استفاده می شود.در مورد مواد مورد استفاده در طراحی این مدل ، بیشتر آنها از جنس چوب و پلاستیک هستند. بعضی از طراحان چوب را ترسیم می کنند ، در حالی که برخی دیگر از چوب استفاده می کنند زیرا این یک تضاد ارگانیک با اشکال و مواد صنعتی است.

در این مدل از شیشه نیز برای افزودن درخشش و زیبایی زیبایی استفاده شده است.با استفاده از رنگ های روشن ، رنگ ها نقش محدودی دارند ، گاهی اوقات فقط از یک رنگ به وضوح استفاده می شود.از آنجا که این سبک با مبلمان ، لوازم جانبی و رنگ های آن بسیار ساده است ، در صورت ترکیب با سبک دیگر (یا بیشتر) ، نتیجه مطمئنا نفس گیر و بی نظیر خواهد بود.

سادگی و آرامش در طراحی ، رنگهای نرم ، تعادل در طراحی ، نورپردازی غیر متعارف ، استفاده از چوب طبیعی.تعادل نامتقارن در طراحی ، رنگ ها آرام ، محدود بوده و به صورت تک رنگ (یعنی استفاده از یک رنگ و پله های موجود در آن) ، استفاده از چوب در طراحی توزیع می شود.

نتیجه گیری:
این مدل مبتنی بر اصول خاص است:
روی کار بیشتر از شکل تمرکز کنید
استفاده از چوب ، شیشه و پلاستیک.
از لوازم جانبی و تزئینات خودداری کنید.
تعادل نامتقارن در مبلمان و طراحی.
سادگی و استفاده از خطوط شفاف و سطوح صیقلی.
رنگ ها محدود است.
استفاده از اشکال هندسی در طراحی.

تعداد مشاهده: 214
دکوراسیون داخلی