جت کار

همرسان کسب و کارهای ساختمانی

بازسازی ساختمان بازسازی آپارتمان

ارسال شده در 02 اسفند 1399 ساعت 18:01 آتلیه معماری مسعودیان

هنگام بررسی تغییرات بزرگ در خانه، تخریب و بازسازی آپارتمان و بازسازی ساختمان ممکن است اولین تصمیم شما نباشد. با این وجود، چه از نظر معماری و چه از نظر اقتصادی، منطقی است که خانه قدیمی خود را تخریب کنید و آن را با خانه ی جدیدی جایگزین کنید که با مشخصات مورد نظر شما طراحی شده باشد.
نگاهی بر بازسازی آپارتمان و بازسازی ساختمان
عملیات بازسازی دارای دو دسته اصلی است:

الف)بازسازی و مرمت قسمت های مهمی که بر استحکام ساختمان تاثیر گذارند.

ب)بازسازی بخش هایی که از لحاظ زیبایی در معرض دید هستند

اگر ساختمان مورد نظر شما قدیمی است، بازسازی آن مهم است زیرا تاثیر زیادی بر سلامتی شما خواهد داشت. بازسازی و مرمت ساختمان بیشتر در دیوارهایی که دارند یا با گذشت زمان و نشست زمین دچار ترک شده اند انجام می شود.

ابتدا بایستی این دیوارها مرمت شوند، معمولا دیوارهای حائل در ابتدا تخریب نمی شوند زیرا ستون های ساختمان که موجب استحکام ساختمان شما هستند روی آنها قرار دارند و وظیفه ی تحمل وزن سازه ساختمان را بر عهده دارند.

خدمات مرتبط:
دکوراسیون داخلی
دیوارهای حائل باید تا رسیدن به آجر، تخریب شوند. بدان معنا که سطح دیوار به اندازه ای تخریب شود که به قسمت آجری آن برسد. پس از آن دیوار با شاقول بندی مناسب و درست گچ و خاک می شود. سفید کاری نیز پس از خشک شدن گچ و خاک می بایست آغاز شود تا در انتها دیواری صاف و تمیز داشته باشیم. در واقع این نوع از دیوارها به دلیل عدم تخریب، بازسازی می شوند و به همین دلیل می بایست گچ کاری آنها به بهترین نحو و با دقت انجام شود.

مشکلات زندگی در بناهای فرسوده
هر بنا و ساختمانی پس از چندین سال احتیاج به بازسازی دارد. دلیل این امر این است که سیستم های لوله کشی در ساختمان، گچ کاری، نمای ساختمان، کفپوش ها و …. پس از گذشت مدتی بسیار مستهلک و غیر قابل استفاده می شوند و نیاز به بازسازی دارند.

طراحی سبک مدرن

بازسازی آپارتمان و یا بازسازی ساختمان روشی صحیح برای تغییر است زیرا اصولا هزینه آن به نسبت هزینه تخریب و نوسازی بنا بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. بنابراین ترجیح داده می شود که به جای تخریب ساختمان هایی که تنها در ظاهر فرسوده شده اند، به تعمیرات نیاز دارند و دارای استحکام و پایداری هستند به بازسازی آنها پرداخته شود.

دلایل بازسازی آپارتمان چیست؟
تخریب جزئی و یا کلی بافت ساختمان

گرایش به تغییر و بازسازی آپارتمان و در نتیجه ایجاد تنوع در محیط زندگی افراد

افزایش استحکام و پایداری ساختمان در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی مانند سیل، زلزله و …

تصمیم به تغییر کاربری فضاهای ساختمان و تغییر دکوراسیون داخلی آنها

افزایش جمعیت در خانواده و در نتیجه نیاز به فضای بیشتر و استفاده درست از منزل

مدرن کردن سبک ساختمان و همراهی با پیشرفت و تغییرات تکنولوژی

خدمات مرتبط:
معماری سبک ایرانی
تاثیر بازسازی منزل بر روحیه افراد
تحقیقات نشان می دهد که تغییر در محیط زندگی افراد و دکوراسیون داخلی منزل موجب اثرات مثبت به سزایی در رفتار افراد می شود. اجرای بازسازی در ساختمان و محیط کار، موجب افزایش روحیه، انرژی و سلامت روان افراد می شود. پس از گذشت مدتی، انسان ها به ایجاد تنوع و تغییر در محیط زندگی یا کار خود نیاز دارند و این مسئله موجب می شود که رغبت بیشتری نسبت به حضور در آن مکان و انجام کارهای روزمره در خود ایجاد کنند. بازسازی ساختمان و اجرای روش های مدرن موجب ایجاد احساس خوشایندی در افراد می شود

همه انسان ها مایل هستند که ساعاتی از زندگی خود را در فضایی بگذرانند که در آن احساس آرامش داشته باشند و از حضور در آن محیط لذت ببرند. بنابراین اکنون زمان آن است که فکری در مورد بناهای فرسوده و قدیمی خود کنید و با استفاده از روش هایی مانند بازسازی ساختمان، در زندگی خود تنوع ایجاد کنید.

محاسبه هزینه بازسازی آپارتمان
یکی از اولین اقداماتی که قبل از آغاز کار اجرایی باید انجام شود این است که هزینه بازسازی منزل را محاسبه کرده و بدانید. دانستن این مطلب موجب می شود که بهتر بتوانید متریال مورد نظر خود را انتخاب کنید و مراحل کار خود را با دقت بیشتری مدیریت کنید. با توجه به مقدار هزینه و بودجه ای که کارفرما جهت بازسازی در نظر گرفته است، می توانید تصمیم بگیرید که چه بخش هایی از ساختمان را تغییر دهید و از چه طرح هایی برای بازسازی منزل استفاده کنید.

نکات مربوط به بازسازی منازل
1- مشورت با افراد متخصص و کارآمد در حیطه ی بازسازی ساختمان
2- رعایت تناسب تغییرات اجرا شده در محیط با فضاهای دیگر
3- تخمین درست بودجه ی بازسازی منزل و در نظر گرفتن هزینه های احتمالی دیگر
4- تخمین دقیق و معقولانه زمان انجام بازسازی ساختمان و اجرای آن
5- بهره گیری از تکنولوژی های جدید و شیوه های مدرن در این زمینه
6- بهره گیری از گروه متخصص در زمینه بازسازی آپارتمان
7- اجرای دقیق طرح های خلاقانه و ابتکاری در حیطه ی مورد نظر
8- رعایت قوانین و مقررات ساختمان در هنگام عملیات اجرایی ساختمان
9- اجرای طرح هایی با تغییرات کمتر و تاثیر بیشتر مانند تغییر در آشپزخانه
10- رعایت دقیق موارد ایمنی در زمان اجرا

مراحل اجرایی بازسازی خانه
مرحله ی آغازین در بازسازی خانه، مشاوره است. برخورداری از صحبت ها و مشورت با افراد متخصص در این زمینه کمک موثری بر شناخت دقیق تر از شیوه ی اجرای بازسازی منزل دارد. این موضوع موجب تصمیم گیری بهتر می شود و طرح ریزی مناسب تری بدست می آید.

خدمات مرتبط :
کابینت آشپزخانه
تخریب
پس از تعیین روند کلی پروژه و انجام تصمیم گیری نهایی، ضروری است که اطلاعاتی در زمینه ی قسمت هایی که نیاز به تخریب دارند کسب کنیم. حذف و تخریب بخش هایی که بایستی در آن طراحی جدید انجام شود در این مرحله اتفاق می افتد که نیازمند رعایت دقیق اصول و مقررات امنیتی می باشد.

ساخت
پس از حذف بخش های اضافه، ضروری است که مطابق با موارد مشخص شده، طراحی بخش های جدید انجام شده و عملیات مورد نظر اجرایی شود. اهمیت حضور فرد متخصص و استفاده از متریال با کیفیت در این مرحله مشخص می شود.

پاکسازی
در مرحله ی آخر، پس از پایان کار اجرایی ساختمان، ضروری است که هر نوع متریال و مصالح اضافه از محیط پاکسازی شوند.

با بازسازی آپارتمان در تهران و شهرستان ها با مراجعه به گروه مهندسین رینولب، با اطمینان خاطر از زندگی در محیطی جدید و استحکام و پایداری آپارتمان یا خانه خود لذت ببرید.

بازسازی ساختمان در تهران
بازسازی ساختمان در تهران برای زیباتر شدن محل زندگی و راحتی بیشتر ساکنان انجام می‌شود. مهمترین نکته برای بازسازی ساختمان با توجه به بودجه و در عین حال زیبایی، برنامه ریزی کامل کل فرایند آن است. نکات زیر نشان می دهد که چگونه می توانید با توجه به فضای موجود، کل برنامه های بازسازی خود را به برنامه های فرعی تقسیم کنید و خانه خود را به طور موثرتری بازسازی کنید

نکات بازسازی ساختمان
درباره آنچه می ماند و آنچه از بین می رود، واضح باشید

تخریب و بازسازی ساختمان به معنای این نیست که شما باید یک بلوک را کاملاً از بین ببرید. شما ممکن است استخری داشته باشید که علاقه داشته باشید بماند، یک درخت مورد علاقه یا سایر ساخت و سازهایی که می خواهید آن را حفظ کنید. با روشن ساختن این مسئله از ابتدا این اطمینان را خواهید داشت که هیچ حادثه ناگواری در هنگام تخریب اتفاق نیفتد.

استخدام متخصصان کارآمد

بازسازی ساختمان فرآیند پیچیده ای است و شما به چندین متخصص نیاز دارید تا بتوانید در هر مرحله از پروژه، از طراحی گرفته تا تخریب و ساخت، به مدیریت آنها اعتماد کنید. این موضوع شامل استخدام پیمانکار خانه و کارگران برای خراب کردن تمام یا بخشی از یک ملک و همچنین یک طراح معمار برای کمک به بازسازی است.

به خاطر داشته باشید که بازسازی ها به جای ایجاد لیستی از تغییر دکوراسیون، به معنای رفع مشکلات ساختاری جدی در خانه است. اگر بخواهید چندین ملک با کارآیی چندگانه را به یک ملک بزرگتر تبدیل کنید، بازسازی ساختمان نیز ممکن است معقول باشد.

خدمات مرتبط:
طراحی داخلی
اطمینان حاصل کنید که در مورد تمام گزینه های مورد نیاز ملک خود را با پیمانکار احتمالی صحبت کرده اید. با ایجاد یک تخمین دقیق می بتوانید یک تحلیل هزینه و سود را برای بازسازی خانه خود انجام دهید.

بودجه بندی

از آنجایی که می خواهید بازسازی ساختمان شما از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد، تصمیم گیری در مورد کل هزینه های مورد نیاز و محدودیت برای شما مهم است. مهم است که در برنامه ریزی بودجه به یاد داشته باشید که نمی توانید بودجه خود را بیش از حد ارزیابی کنید، پس از تعیین بودجه خود به دنبال تحقیق در مورد چیزهای مورد نیاز خود بروید.

عوامل موثر بر هزینه بازسازی ساختمان
عوامل بسیاری در هزینه بازسازی ساختمان جدید تأثیر دارند:

1- اندازه خانه ای که می خواهید بسازید
2- مکانی که در حال ساخت خانه در آن هستید
3- نحوه دسترسی به سایت ساختمان
4- متریالی که برای بازسازی آپارتمان استفاده می شود
5- ویژگی های خانه
6- طراحی و اجرای سایت
7- تخصص پیمانکار

تهیه چک لیست برای بازسازی ساختمان قدیمی
هنگامی که قصد دارید یک ساختمان قدیمی را خریداری کنید یا خانه قبلی خود را بازسازی کنید، انتظار می رود به مواردی مانند سیم کشی برق، لوله کشی و عایق کاری ساختمان توجه بسیاری داشته باشید. ترک های روی دیوارها، شکاف های موجود در الوارها و قاب های زنگ زده فولادی باید اصلاح شوند.

10 نکته مهم دکوراسیون آپارتمان

آشپزخانه های قدیمی، به ویژه آنهایی که بیشتر از 30 سال از عمر آنها گذشته است، در بازسازی آپارتمان به طور قابل توجهی به مرمت احتیاج دارند. این مورد در مورد حمام ها نیز صدق می کند. همچنین ممکن است دوست داشته باشید که حمام اختصاصی برای استفاده از میهمانان خود طراحی کرده و بسازید.

خدمات مرتبط:
معماری داخلی
شما همچنین باید به بهبود فضای داخلی ساختمان بپردازید، از ورود نور طبیعی و اکسیژن از چهار طرف دیواره ی ساختمان خود استقبال کنید. سعی کنید به سبک اصلی ساختمان وفادار باشید. اگر خانه ای که در حال بازسازی آن هستید دارای یک ساختار کلاسیک است، سعی کنید دکوراسیونی کلاسیک را در آن گنجانده و یا به دنبال طراحی یک فضای داخلی کلاسیک باشید.

بازسازی دیواره ها و کف
در این قسمت از بازسازی ساختمان ابتدا دیوارها از لحاظ استحکام بررسی می‌شوند و در صورتی که تعویض آنها ضروری باشد تخریب انجام می گیرد، در غیر این صورت وارد بحث دکوراسیون داخلی می شویم و می توان دیوارها را با رنگ آمیزی، کاغذ دیواری، سنگ دکوراتیو و… زیبا کرد. در بحث کف ساختمان نیز می توان از انواع سنگ، سرامیک یا پارکت به عنوان کفپوش استفاده کرد.

بازسازی آشپزخانه
بازسازی آشپزخانه بر زیبایی بیشتر دکوراسیون داخل خانه سهم بسزایی دارد. در بازسازی آشپزخانه می توان برای متحول شدن آن از روش های زیر استفاده کرد:

1- تعویض کابینت ها یا نوسازی درب های کابینت
2- تغییر دکوراسیون داخلی آشپزخانه
3- بازسازی کف آشپزخانه و تغییر کفپوش
4- طراحی یک کانتر جدید برای ورود به آشپزخانه
5- اجرای دکوراسیون جزیره ای در آشپزخانه
6- هماهنگی با اجزای دیگر موجود در خانه

بازسازی اتاق خواب
در بحث بازسازی اتاق خواب، سلیقه فرد استفاده کننده از اتاق مهم است اما آنچه در تمامی اتاق خواب ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، وجود کمد دیواری است که باید مکان یابی شود. در ساختمان های قدیمی، کمد دیواری به وسیله ی دیوار کشی و چهارچوب فلزی انجام می شد که این متریال ها موجب کوچک شدن فضای اتاق می شدند اما امروزه در بازسازی ساختمان، از کمد دیواری های ام دی اف با قطر کم و استحکام زیاد استفاده می شود.

بازسازی خانه و سرویس بهداشتی


در قسمت بازسازی خانه و سرویس بهداشتی، در صورتی که متخصصان پس از مشاهده ی حمام و سرویس بهداشتی، تشخیص تعویض تاسیسات و شیرآلات موجود را دادند بایستی این موضوع عملی شود. تعویض مکان تاسیسات و تغییر لوله های ساختمان هزینه بالایی دارد و در صورتی که پرداخت این هزینه برای کارفرما امکان پذیر نباشد، بهتر است که با حداقل امکانات بازسازی ساختمان و بازسازی خانه انجام شود و آن دسته از لوله ها که امکان تعمیر دارند با خلاقیت کارشناسان در جای خود بمانند

در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام ابتدا باید اولویت بندی انجام شود، مهمترین مرحله در این پروسه عایق بندی کف ها دیوارها، تعویض یا تعمیر تاسیسات و لوله کشی، تعویض کاشی ها و تعویض توالت و وان است. توجه به این نکته ضروری است که اینگونه فضاها را می بایست با عناصر ارزان تر تزئین کرد، به طور مثال می توان در جهت زیبایی بیشتر یک حمام از گل، تندیس و کفپوشی مناسب استفاده کرد و زیبایی خاصی در حمام ایجاد کرد.

ایده های بازسازی فضاهای اضافی ساختمان
بازسازی ساختمان همیشه شامل مرمت ساختار اصلی نیست. بعضی اوقات، قسمتی به خانه اضافه می شود، زیرزمین ارتقا یافته، فضای زیر شیروانی بهبود یافته یا قسمتی از ساختمان گسترش می یابد تا بزرگتر، شادتر و قابل سکونت تر شود.

در طی هر نوع بازسازی ساختمان در تهران و شهرهای دیگر، با مراجعه به گروه مهندسان رینولب و استفاده از متخصصان مجرب، از پایداری و استحکام ساختار خانه اطمینان حاصل کنید تا خانه ای زیباتر، شادتر و با هزینه ای اقتصادی برای شما و خانواده تان طراحی و بازسازی شود.

بازسازی ساختمان در تهران
گروه طراحی و نوسازی رینولب به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه بازسازی و بازسازی ساختمان در تهران ارائه خدمات مشاوره جهت طراحی مجدد و احیاء سازه ها و سازه های مختلف از آپارتمان های بزرگ و کوچک ، ساختمان های تجاری ، ادارات و ساختمانهای مسکونی تا اجرای پروژه های فضایی ، طراحی محیط زیست و ترتیب عناصر در مجتمع ها و پارک های بزرگ. و ویلاهای سرگرمی.

اقداماتی که قبل از شروع پروژه که باید بدانید

طراحی اولیه مهمترین قسمت برای بازسازی یک ساختمان است و باید شامل کلیه جوانب ، الزامات ، تکنیک های طراحی و روش های خاص باشد. در طراحی و دکوراسیون ساختمان باید به کارکردهای اجرایی و اجرایی تیم دکوراسیون ، بازسازی ساختمان و امکانات موجود توجه ویژه ای شود.

چرا ساختمان خود را بازسازی کنید؟
معمولاً ساختمانها از چند طریق بازسازی می شوند یا ساختمانهایی احیا می شوند. معمولاً بازسازی ساختمان و سازه ساختمان به دلایلی از جمله فرسایش ساختمان ، بالا رفتن سن و ماندگاری خانه و گاهی اوقات نیز هدف از بازسازی ساختار ساختمان برای تغییر کاربری آن است. بازسازی ساختمان تغییری است که می تواند ارزش ریال را افزایش دهد ، زیرا بسیاری از افراد خانه هایی را که چندین سال ساخته شده اند خریداری می کنند ، سپس خانه را با قیمت بالاتر نوسازی ، نوسازی و فروش می کنند. بعضی اوقات ساختمان برای مصارف شخصی نوسازی می شود.

مرمت و بازسازی ساختمان در تهران
اجرای صحیح و به موقع تعهدات ، کیفیت خدمات و تضمین رضایت مشتری

طراحی و نوسازی ساختمان در تهران
بعضی اوقات افراد به دنبال شخصی سازی و بهسازی ساختمان های خود هستند و می خواهند کاربران خانگی را بهبود بخشند. سال به سال تعداد زیادی از خانواده ها شروع به برقراری تماس یا ثبت نام درخواست مشاوره از گروه روزبه در بازسازی ساختمان در تهران کردند. شاید یکی از رایج ترین مراحل بازسازی ، بازسازی و بازسازی آشپزخانه ها از قبیل باز کردن آنها یا تغییر کاشی و کمد باشد. با این حال ، توجه داشته باشید که در نوسازی ساختمان بعضی مواقع فقط نوسازی قسمت هایی از خانه مانند حمام و ترمیم حمام ضروری است.

خدمات رینولب در زمینه
1- طراحی مجدد و بازسازی ساختمانها در تهران
2- طراحی باز و بازسازی مجتمع های بزرگ در تهران
3- طراحی باز و نوسازی آپارتمان در تهران
4- طراحی و نوسازی باغ ویلا در تهران
5- طراحی باز برای نوسازی ویلاهای تهران
6- بازسازی و بازسازی دفاتر تجاری در تهران

اجرای پروژه های
1- دکوراسیون و تغییر دکوراسیون داخلی در تهران
2- ارائه خدمات مشاوره ای برای طراحی و بازسازی ساختمان ها در تهران
ما برای تکمیل پروژه های بازسازی ساختمان شما از صفر تا صد آماده هستیم تا بهترین ساختار را برای شما انجام دهیم.

تعداد مشاهده: 213
بازسازی ساختمان بازسازی آپارتمان