جت کار

همرسان کسب و کارهای ساختمانی

حمام و سرویس های بهداشتی

ارسال شده در 22 بهمن 1398 ساعت 16:35 ساختمان مروارید

متن درج شده در اینجا یک متن دمو است و ممکن است هیچ ارتباطی به موضوع نداشته باشد.
نوع طراحی و دکوراسیون داخلی که در سال های اخیر شاهد آن هستیم، با طراحی های قبل از آن کاملا متفاوت هستند. در این سبک جدید به طراحی سرویس بهداشتی هم توجه شده و دیگر به این بخش از منزل به چشم یک فضای صرفا کاربردی نگاه نمی شود.

بسیاری از ایده های خلاقانه و ترند ها برای سرویس بهداشتی معرفی شده است که می تواند جلوه خاصی به این بخش از ساختمان شما ببخشند. طراحی ها، المان ها و اثاثیه جدیدی به منظور استفاده در سرویس های بهداشتی به بازار عرضه شده اند و صاحب خانه های بسیاری علاقه مند به خرید این تجهیزات و وسایل برای سرویس بهداشتی خود هستند.
همانطور که اشاره شد، صاحب خانه ها دیگر به سرویس بهداشتی به چشم یک فضای کاملا مصرفی نگاه نمی کنند و سعی می کنند این مکان را به محلی راحت و آرامش بخش تبدیل کنند.

مهمانان مختلفی احتمالا به خانه شما رفت و آمد می کنند و از سرویس بهداشتی منزل شما استفاده می کنند. یک طراحی سرویس بهداشتی زیبا و مدرن می تواند حس خوبی را به مهمانان شما انتقال دهد و همچنین آنها را متوجه این موضوع کند که صاحب این خانه بسیار ریزبین و حساس است و به طراحی تمام بخش های ساختمان منزل خود اهمیت می دهد.

حال باید ببینیم که این زیبایی چگونه به وجود می آید و شما چگونه می توانید یک سرویس بهداشتی زیبا و منحصر به فرد را در منزل خود داشته باشید. در واقع شما با تغییر بعضی از بخش های سرویس بهداشتی منزل خود می توانید شاهد تغییر عمده در ظاهر آن باشید.
۱) نقش کاشی در طراحی سرویس بهداشتی
کاشی ها یکی از عناصر اصلی در طراحی حمام و سرویس بهداشتی هستند. استفاده از کاشی مناسب می تواند زیبایی سرویس بهداشتی شما را چند برابر کند. در عوض استفاده از کاشی های نامناسب فضایی را به وجود می آورد که در آن احساس راحتی نخواهید داشت.

اگر کاشی سرویس بهداشتی های قدیمی را به خاطر بیاورید متوجه می شوید که کاشی نامناسب تا چه میزان می تواند یک محیط ناراحت را به وجود آورد. حال اگر شما تنها از کاشی هایی با رنگ سفید در سرویس بهداشتی استفاده کنید و هیچ تغییر دیگری در آن ایجاد نکنید هم می توانید به سادگی تاثیر کاشی ها را مشاهده کنید.

البته استفاده از رنگ سفید همیشه بهترین انتخاب نیست و شما با توجه به ابعاد سرویس بهداشتی، سلیقه شخصی و توجه به سایر اجزای موجود در سرویس بهداشتی، می توانید بهترین کاشی را انتخاب کنید.

در واقع حتی اگر شما از بهترین شیرآلات سرویس بهداشتی، قفسه و کمد، بهترین سنگ توالت و/یا توالت فرنگی و سایر لوازم جانبی لوکس در سرویس بهداشتی خود استفاده کنید، باز هم کاشی های قدیمی یک تنه می تواند این فضا را زشت کند.

کاشی های قدیمی را بدون هیچ تردیدی عوض کنید. این امر نه تنها از لحاظ زیبایی تاثیرگذار است، بلکه از نظر بهداشتی هم بسیار حائز اهمیت است. به مرور زمان لا به لای کاشی ها پر از لکه و انواع میکروب می شود و شما با شوینده ها هم نمی توانید این لکه ها را از بین ببرید. بنابراین نیاز است که کاشی های قدیمی را تعویض کنید تا حمام منزل شما متحول و کاملا بهداشتی شود.
۲) اهمیت رنگ در طراحی سرویس بهداشتی
رنگ ها در زندگی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اهمیت رنگ ها در طراحی و دکوراسیون منزل نیز بر کسی پوشیده نیست. در واقع یک سری آیتم در کنار هم باید در طراحی قسمت های مختلف یک ساختمان به کار گرفته شوند تا در نهایت شاهد یک خانه زیبا باشیم.

به عنوان مثال شما نمی توانید از کاشی های زیبا و شیرآلات مدرن در سرویس بهداشتی خود استفاده کنید اما با اضافه کردن یک رنگ نا هماهنگ با سایر اجزا، انتظار داشته باشید که سرویس بهداشتی شما فضای زیبایی داشته باشد.

حالا که به اهمیت رنگ در طراحی سرویس بهداشتی پی برده اید، باید بدانید که چه رنگ هایی برای این محیط مناسب هستند.

آنچه که این روز ها در طراحی و دکوراسیون روز دنیا به آن اشاره می شود، استفاده بیشتر از رنگ ها در سرویس بهداشتی و حمام منازل است. درست است که ابعاد سرویس بهداشتی در انتخاب رنگ ها تاثیرگذار هستند، اما به هر صورت شما باید از رنگ ها در سرویس بهداشتی استفاده کنید.
رنگ از لحاظ روانی بر روی شما تاثیر می گذارد و این مورد اهمیت انتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام را نشان می دهد.
سایه های روشن می تواند حس و حال و خلق و خوی شما را مثبت تر کندو آن را ارتقا دهد و این نگرش می تواند با ایجاد آرامش، مدت ماندن شما را در سرویس بهداشتی و حمام افزایش دهد.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می ترسید از رنگ های زیادی در طراحی سرویس بهداشتی خود استفاده کنید، باید رنگ های روشن نظیر زرد و نارنجی را بر روی دیوار ها امتحان کنید.
نیازی نیست که تمام قسمت های سرویس بهداشتی شما رنگ های یکسانی داشته باشند. اما اگر سرویس بهداشتی بسیار کوچکی دارید و برایتان بزرگ به نظر رسیدن آن مهم است، حتما سعی کنید از رنگ های نزدیک به هم که در یک رنج هستند استفاده کنید.
برخی از مناسبترین رنگ ها برای طراحی سرویس بهداشتی و حمام خانه عبارتند از:
آبی یخی
کرم
سبز ملایم
سفید
خاکستری روشن
صورتی
زرد
اطلسی
۳) استفاده بهینه از فضا
یکی از مشکلات عمده ای که در خانه های امروزی با آنها مواجه هستیم، کمبود فضا در قسمت های مختلف خانه است. از آنجایی که خانه ها معمولا در متراژ های پایین (۸۰ تا ۱۲۰ متر) ساخته می شوند، بنابراین بخش های مختلف خانه نیز کوچک خواهند بود

در این بین کمترین فضا معمولا به سرویس بهداشتی و حمام می رسد. حال با این شرایط باید شما تدابیری بیندیشید که فضای موجود را تا حد امکان بیشتر کنید و از قرار دادن وسایل و تجهیزات بی مورد و غیر ضروری خودداری کنید.

وجود یک قفسه برای نگهداری وسایل از ویژگی های مهم یک سرویس بهداشتی مدرن و امروزی است. اینکه هر وسیله ای را در گوشه از سرویس قرار دهید از لحاظ زیبایی شناسی برای سرویس بهداشتی شما مناسب نیست و همچنین گاها دست و پا گیر می شوند.
قفسه های شیشه ای که بر روی دیوار نصب می شوند گزینه مناسبی برای این کار هستند. کابینت های قدیمی که در سرویس بهداشتی و حمام ها مورد استفاده قرار می گرفتند بسیار فضا را تنگ و دست و پا گیر می کردند.

این روز ها استفاده از کابینت های زیر روشویی بسیار مرسوم شده است. این کابینت ها به نوعی تمام وسایل موجود در سرویس بهداشتی را در خود جای می دهند. می توانید دستمال توالت، حوله، شوینده ها و سایر وسایل مورد استفاده در سرویس بهداشتی خود را در این بخش قرار دهید.
با استفاده از شلف و قفسه های مناسب در طراحی سرویس بهداشتی، فضا بزرگتر به نظر می رسد و شاهد نظم بیشتری خواهید بود.
برای اینکه ابعاد سرویس بهداشتی بزرگتر به نظر برسد، از رنگ های یکسان برای سقف و دیوار ها استفاده کنید.
یکی از مشکلات سرویس بهداشتی های کوچک، سقف کوتاه است. اگر سرویس بهداشتی منزل شما هم سقف کوتاهی دارد، استفاده از رنگ های تیره برای سقف باعث می شود که سقف خانه کوتاهتر از حالت معمول دیده شود.

به کار بردن رنگ های مشابه برای سقف و دیوار ها باعث می شود چشمان شما فضا را به صورت یکپارچه و بزرگ ببیند.

استفاده از خط های عمودی برای طراحی سرویس بهداشتی باعث می شود که آن را بلندتر از حالت عادی نشان دهد. این کار برای آن دسته از سرویس های بهداشتی که سقف کوتاهی دارند مفید است.
همچنین استفاده از خط های افقی باعث می شوند که سرویس بهداشتی شما عریض تر از حالت عادی به نظر برسد. استفاده از این ترفند برای سرویس بهداشتی های کوچک با عرض کم مناسب است.
سعی کنید برای درب و پنجره های سرویس بهداشتی از رنگ های روشن استفاده کنید. بسیاری از قسمت ها و عناصر در حمام وجود دارند که می توانند رنگ های روشن را به خود بگیرند و در این میان رنگ درب و پنجره حمام بسیار حائز اهمیت هستند.
۴) شیرآلات سرویس بهداشتی
شیرآلات نقش مهمی را در سرویس بهداشتی ایفا می کنند و از لحاظ کاربردی و زیبایی شناسی حائز اهمیت هستند. مدل های بسیار متنوعی از این شیرآلات در بازار موجود است که می توانید برای طراحی سرویس بهداشتی خود از آن بهره ببرید.

برند های معتبری در حال حاضر اقدام به تولید انواع شیرآلات بهداشتی می کنند که در این میان راسان، KWC، گلپایگان، ایزی پایپ و شودر برخی از بهترین محصولات بهداشتی در این زمینه هستند.
شیرآلات بسیار متنوعی از جنس برنج، کروم، نیکل و استیل ضد زنگ در بازار موجود است که شما با توجه به سلیقه خود و سایر اجزای سرویس بهداشتی می توانید مناسب ترین شیرآلات سرویس بهداشتی را خریداری کنید.
شیرآلات قدیمی علاوه بر اینکه با گذشت سالها از مصرف آنها دچار نشتی و خرابی می شوند و غیر بهداشتی هستند، زیبایی حمام شما را نیز دچار مشکل می کنند.
این روز ها شیرآلات سرویس بهداشتی از جنس استیل ضد زنگ و کروم بسیار پر استفاده هستند. به کار بردن این مدل شیرآلات در سرویس های بهداشتی مدرن و امروزی بسیار مرسوم است و جلوه خاصی به این محیط می بخشند.
دو رنگ برنزی و شامپاینی بسیار با هم هماهنگ هستند و می توانید از آنها در طراحی سرویس بهداشتی استفاده کنید. البته رنگ های زیبای دیگری هم از این محصولات در بازار موجود هستند که می توانند در این زمینه به کار گرفته شوند.
۵) روشنایی سرویس بهداشتی
نور و روشنایی در هر بخشی از ساختمان اهمیت دارد. فرقی نمی کند که صحبت در مورد اتاق خواب ها، نشیمن، آشپزخانه یا طراحی سرویس بهداشتی باشد. به هر حال نور می تواند به این طراحی کمک کند و حس و حال خوبی را به وجود آورد.

به واسطه نور می توانید تاثیر گذاری هر محیطی را افزایش دهید. البته این نور می تواند طبیعی یا به وسیله نصب لامپ های مناسب در محیط سرویس بهداشتی ایجاد شود.

ممکن است در طراحی سرویس بهداشتی منزل خود از یک سری آیتم ها و وسایل دکوری استفاده کرده باشید. در این شرایط استفاده از نور می تواند آنها را به زیبایی نمایش دهد.
در سرویس بهداشتی معمولا از آینه استفاده می شود. این آینه برای اینکه بتواند به خوبی چهره شما را نشان دهد باید دارای نور پردازی مناسب باشد.
کابینت ها، شلو ها و حتی قفسه های شیشه ای هم با داشتن لامپ های مناسب و نورپردازی درست، بسیار کاربردی تر و زیبا تر خواهند بود.
با توجه به ابعاد سرویس بهداشتی، می توانید در قسمت های مختلف آن از لامپ های مناسب برای نورپردازی استفاده کنید.
جمع بندی

همانند تمام قسمت های یک خانه، طراحی سرویس بهداشتی هم از اهمیت خاصی برخوردار است و بی توجهی به آن نشان دهنده کم دقتی شما است.
استفاده از کاشی ها مناسب می تواند اولین حرکت مثبت شما در روند تغییر دکور و طراحی سرویس بهداشتی منزل باشد.
استفاده از رنگ ها و به خصوص رنگ های هم خانواده می تواند زیبایی سرویس بهداشتی شما را چند برابر کند و در عین حال می تواند ابعاد سرویس بهداشتی را بزرگتر از حالت عادی نشان دهد.
یکی از مشکلات اصلی در مواجهه با سرویس های بهداشتی، کوچکی ابعاد آنها است. شما می توانید با استفاده از برخی ترفند های بصری و با حذف وسایل اضافی موجود در سرویس بهداشتی، کاری کنید که بزرگتر به نظر برسد.
شیرآلات سرویس بهداشتی می توانند زیبایی آن را چند برابر کنند. مدل هایی از شیرآلات سرویس بهداشتی که از جنس کروم و استیل ضد زنگ هستند، زیبایی خیره کننده ای به این فضا می بخشند.
استفاده درست از نور های طبیعی و مصنوعی در سرویس بهداشتی و حمام، باعث زیبایی آن و انتقال حس خوب خواهد شد.

تعداد مشاهده: 85
حمام و سرویس های بهداشتی